Pages

Kenapa aku benci contest??

Ye..akan ada orang yang senyum2 bila baca entry ni..
1. Senyum sinis - pasal nk ngata aku dengki
2. Senyum kambing - pasal terkena
3. Tak nak senyum - pasal marah dgn n3 ni (hahahaha..ade aku kesah?)
4. Senyum sedar - mula sedar akan kebenaran..(heh heh..bole gitu?)

Aku rase memang ramai kt luar sana yg suka masuk contest blogger ni kan? Dulu aku penah gak join 2 contest kot..ade gak menang satu..
Tapi lately ni memang banyak gile la aku tgk org organize contest..n aku juga ada member blogger yg suke join..(hehehe..aku tau dia tgh baca sekarang...jgn mara haaaa)
Cuma yang membuatkan sakit hati bertambah parah ialah, bile kita tau n3 blogger tu bagus;
TAPI..........xmenang kerana....
1. Kroni punya pasal..kengkadang pasal member ni dh byk beli barang kat die..etcetc laa
2. Gambar punya pasal (bak kate sorang member blogger aku..depa guna DSLR..haruslah gambar tu cun kan?
3. Follower punya pasal..yang ni aku paling xleh tahan..sakit hati sey..just because this particular blogger ade follower beriban2..maka itu melayakkan dia menang contest. Pasal ape? Pasal bila dia join contest tu, automatically, ramai akan baca n3 dia, bila ramai baca (plus ramai komen) indirectly org akan tahu tentang kedai yg menganjurkn contest tu..(bisnes beb) pastu si peserta ni menang contest plak tu..makanya dia akan buat n3 kemenangannye..maka ramai lagila baca..ramai lagi la yg tau pasal kedai penganjur...ada paham sekarang..tapi kalau n3 dia mmg bagus, aku xde hal..
Aku bukan berniat nk dengki ke ape..aku bukannye join pun contest2 tuh..cume kekadang kesian kt org2 yg xramai follower ni..tapi gigih join contest..hikhik..si penganjur pulak dapat la iklan free of cassssssssss..
Itu saja luahan hatiku arini..adios amigos calossssss

0 concerns: